Medische hypnose bij lichamelijke klachten

Wanneer je lichamelijke klachten hebt die artsen niet kunnen verklaren kan medische hypnose je wellicht helpen.

Je kunt denken aan klachten als het vermoeidheidssyndroom, chronische (buik) pijn, migraine en spierreuma.

Klachten verminderen

Bij Medische Hypnose gebruik ik Hypnose om de klachten te verminderen of weg te nemen.
Daarnaast helpt Hypnose om te gaan met klachten die niet geheel weg te nemen zijn. Met de Medische Hypnose wordt geleerd hoe volwassen en kinderen zelf hun klachten kunnen beïnvloeden met oefeningen.

De oefeningen

De oefeningen bestaan uit visualisatie-, verbeeldings-, en ontspannings-oefeningen en thuis sessies.

Zelfhypnose

Mensen met lichamelijke pijn, soms als  gevolg van een medische aandoening, kunnen zelfhypnose gebruiken om zelf angst en pijn te verminderen en te hanteren. De technieken zijn eveneens effectief als voorbereiding op een operatie.

Wetenschappelijk

Middels wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat hypnotherapie werkt bij het prikkelbaar darm syndroom (PDS). “Dat is een chronische buikpijn waarvoor geen enkele lichamelijke oorzaak te vinden is”.

Effect van de behandelingen

Het effect van de behandelingen is dat je weer grip krijgt op de schijnbaar uitzichtloze situatie. Er ontstaat verbetering van de klachten  waarbij het zelfvertrouwen en de eigen-regie wordt vergroot.

maak vrijblijvend een afspraak

Praktijk Verboom